divendres, 15 de febrer del 2013

TALLER D'INFORMÀTICA

L'altre dia vam comencar el nostre taller d'informàtica i vam estrenar la pissarra digital d'Infantil. Quan comencem a dominar algunes cosetes bàsiques, pujarem a la sala d'informàtica de Primària i cadascú tindrem un ordinador propi. Però... per què? 


Cada vegada és major la presència de les Noves Tecnologies en la societat, proporcionant mitjans poderosos per a transmetre, accedir i interpretar la quantitat creixent d’informació. La Tecnologia forma part ja de la cultura i alguns nens es trobaran per primera vegada amb el text escrit a través de l’ordinador, la televisió o els telèfons mòbils. L’escola no pot ser aliena a aquest fenomen i ha d’oferir experiències i entrenament en aquests mitjans per a manejar informació. 



En l’aula d'Educació Infantil, el treball ha de ser una experiència més d’aprenentatge. La utilització de l’ordinador en l’escola ha d’estar fonamentada dintre d’un marc teòric que consideri les característiques evolutives del nen proposant pràctiques i experiències adequades al seu desenvolupament.  Es tan important incorporar les noves teconologies a l'aula com saber quina utilitat tindran... coneixement del medi, llenguatge oral i escrit, matemàtiques... de moment hem començar per l'educació artística i plàstica, fent una versió d'un quadre de Paul Klee. 




La mestra Elena s'encarrega del taller de contes i jo del d'informàtica, de tal manera que dividim al grup en dos subgrups per a poder treballar millor amb els alumnes.


Crec que anem per bon camí. 


Si artistes com Mariscal o Antoni Miró utilitzen les noves tecnologies per a fer art, per què nosaltres no?




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada