Una de les coses que més es queixaven els professors de matemàtiques de Primària i Secundària quan jo treballava en ixes etapes educatives era que els temes d'estadística sempre apareixien com a últims temes dels llibres i, aleshores, no els donava temps a abarcar-los. I jo em plantejava, es podria abordar amb els més xicotetes? L'objectiu de treballar l'estadística en Infantil pot semblar inicialment pretenciós perquè es tracta d'un contingut que en els llibres s'aborda a nivells educatius superiors, on la capacitat d'abstracció de l'alumnat és major. Però com es podrá comprobar, les exeperiències a les classes d'Infantil demostren que la dificultat a l'hora de treballar aquest àmbit matemàtic amb els més petits no ve determinada per ella en si, sinó en com enfoquem pedagógicamente la forma de tractar-la. Per això, a més d'utilitzar el llibre d'Àngel Alsina com a quadern de treball, una experiència molt enriquidora resulta l'estadística sobre l'oratge.
Tots el dies col·loquem al mapa de la Comunitat el símbol de l'oratge que fa avui (sol, núvol i sol, tempesta, vent o núvol); a més, tenim al costat una taula de dobre entrada amb els números i els símbols de l'oratge.
Tots els dies anem registrant-lo i comptem i comparem en una fitxa plastificada quin símbol va predominant més al llarg del més. Quan finalitze el més, farem un recompte final en la fitxa individual corresponent.
I tot açò per a contribuir a l'objectiu què l'aprenentage siga funcional i, que en un altre moment de la seva vida, els meus alumnes puguen aplicar allò que estan aprenent.
Hi ha que veure com coses tant cuotidianes els ensenyen d'altres més interesants.
ResponEliminaEl món que els envolta està ple dels millors recursos per a aprendre
ResponElimina