dimecres, 28 de maig del 2014

Días con Sapo y Sepo: The end


  L'última vesprada del nostre taller de gèneres textual ha estat deliciosa. Hem acabat el tercer llibre de la col·lecció dels nostres gripaus favorits, Sapo i Sepo, llegint dos contes fantàstics: Solo, que parla al voltant de la necessitat d'estar a soles de tant i tant, i El sombrero, que transmiteix la idea que l'amistat implica que et guardes un regal que en realitat no serveix per a molt. 


  Al següent enllaç podeu trobar dos dels contes d'aquest meravellós llibre. Vos anime a que el gaudiu amb els xiquets o a soles.

  Mitjançant el conte La cometa, ha sorgit un interessant debat. Al relat, Sepo ha de suportar les crítiques i les rialles d'unes caderneres que es riuen d'ell perquè no pot volar el catxerulo. Degut a açò ens hem preguntat si alguna vegada s'han rigut de nosaltres. M'ha sorprès que alguns d'ells tenien molt clar el sentiment, el qual no és bo i crea frustració i tristesa, però alguns afirmaven que mai s'havia rigut d'ells. Per contra, fixeu-vos en les afirmacions d'uns altres: 

  1. Quan entrenava els altres jugadors em deien que no era bon jugador i es reien quan no marcava gol.
  2. Quan no sé jugar a un joc nou es riuen de mi. 
  3. Mon pare perquè quan jo jugava un partit, el porter i mon pare es reia de mi. I a mi em va fer molt de mal. 
  4. El meu  cosí es riu de mi quan em faig mal.
  5. Mon pare quan tropese es riu de mi i no em demana perdó mai. 
  6. Mon pare quan plore ma mare es riu de mi i em diu coses lletges. 
  7. En la piscina un xiquet m'ofega i es riu. 

  Em va parèixer molt dur el fet que els xiquets entenguen que els seus pares (les seves mares, no) es riuen d'ells per diversos motius. A vegades no ens donem compte de quan una rialla amb un to de veu inadequat pot quedar-li gravat al xiquet...

  A la segona sessió nosaltres hem representat el divertit Escalofríos, on el personatge estrella és el Viejo sapo de las tinieblas. Paül realment donava por i ací teniu a la resta de personatges.


  A més, com sempre, dos breus fitxes per a reflectir el treball fet a nivell oral i corporal.


    Cliqueu en la següent imatge i vos enllaçarà a la guia de l'editorial del llibre. Les activitats estan orientades per al primer cicle d'Educació Primària.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada