Ja coneixeu la meva mania, quasi persecutòria, de pensar que les matemàtiques no només són numeració i càlcul. Per això dediquem sempre un parell d'hores setmanals a treballar al taller de mats altres aspectes matemàtiques com la geometria, la lògica, les qualitats i les magnituds.
En el cas de la geometria, revisant programacions em vaig donar compte que hem incidit molt en el treball de superfícies i de volums, però la base d'aquestos, les línies, les teníem abandonades.
Avui tocava treballar la línia corba i la recta i sorprenentment, tots tenien clar que era una línia recta, però hi havia un percentatge de xiquets que no sabien dibuixar una línia corba, ni tansevol tenint la recta com a contrari i han fet línies o inclús un triangle per instinte d'anar provant a veure si encertaven.
Front a aquest concepte previ cal un treball, no només dibuixant línies rectes i corbes a la pissarra, sinó, a més, buscant a l'aula i al nostre cos exemples d'aquestos dos tipus de línies. També, a l'hora de dibuixar-les, hem comprovat com a vegades volem fer una línia recta i ens ix un poc torta; per això hem treballat per primera vegada amb diferents tipus de regles i aparells de dibuix.
Continuarem treballant aquest tema.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada