divendres, 4 d’octubre del 2013

FILOSOFIA: PROBLEMES

   A l'hora de retornar a endinsar-nos en el nostre interior per a poder filosofar al voltant de nosaltres i del nostre entorn, els xiquets em van donar una paraula clau fa uns dies: problema!

   D'aquesta manera, amb les pautes i rutines de relaxació, respecte i concentració que són necessàries per a aquest taller, els vaig plantejar: QUIN ÉS EL VOSTRE MAJOR PROBLEMA? Prèviament els vaig preguntar què era un problema i les respostes van ser d'allò més curioses, bé perquè no entenien la paraula (són sumes) o perquè els costava definir (pues quan tens un problema).  Una vegada definit, les respostes, a les quals he llevat l'autoria degut a les intimitats que es van contar, van ser aquestes:

1. Aquest matí he salpicat d'aigua les botes del meu iaio i m'ha dit que no passa res però no sé si les botes s'hauran secat ja.
2. Que si me peguen i no torne, ma mare em castigarà i s'enfadarà amb mi.
3. Que estic tot el dia renyint amb el meu germà per un dofí i ell em pega però després em pose trista i ell me'l torna.
4. Que jo tinc una pissarra i la meua germana em borra tot el meu treball, me la furta i corre per tota la casa i qualsevol dia me la trencarà i no sé què faré.
5. Tinc un problema amb les portes per si se me cauen. Però quan el meu papà les arregla ja no em donen por.
6. El meu germà em pega molt fort, m'ofega i em tira joguets a la cara.
7. Que el meu tete sempre m'està pegant i és xicotet però té molta força i em fa mal.
8. Que mon pare me xilla molt fort i a ma mare a vegades també.
9. Que el meu cosí em va fer una ferida.
10. Que en casa quan no dine i mire els dibuixos, ma mare em tanca a l'habitació i no em deixa encendre la llum.
11. Que ma mare s'enfada amb mi i em xilla perquè no sent les coses i jo no sé què fer per a sentir-la millor.
12. Que Lucas i Dani no volen jugar amb mi i em pose trist.
13. Que ma mare sempre em pega.
14. Que després d'escola el meu germà no em deixa dormir.
15. Que vullc comprar un joc però ma mare em diu que val molts diners i no vol.
16. Que mon pare em pega a la galta però jo em porte bé.
17. Que ve a jugar una amiga de la classe de Mayte amb el seu bebé i m'estira del monyo molt fort.
18. Que li tinc por a les aranyes perquè si em piquen em farà ferida i hauré d'anar a l'hospital i em poden tallar el peu.


   En aquest dibuix i text, el xiquet intenta explicar el conflicte interior que té perquè sa mare vol que pegue a qui li puga pegar a ell però ell no vol perquè jo li dic que no està bé. Molt intens.

   Hi havia problemas (com el de les baralles entre germans) que causaven rialles entre tots però hi havia d'altres que els impressionaven tant que arribaben a abraçar a qui tenia conflictes amb els seus pares, per exemple.

   Quan escolteu per ahí que els xiquets són feliços perquè no tenen problemes, penseu que no és així.  Continuarem tractan els nostres problemas a l'aula i intentant buscar solucions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada